Dacă ți-ar fi spus cineva acum cinci ani că o să-ți poți să-ți cumperi o Dacia hibrid, i-aș fi râs în nas. E complet împotriva filozofiei Dacia de a oferi o mașină accesibilă.
Sunt apuse vremurile când puteai să-ți iei Logan la sub 10.000 de euro. De fapt, Logan are acum un preț de pornire de 14.150 de euro. Sandero este 14.600 de euro. Nu-ți mai cumperi o Dacia doar pentru preț mic de pornire, ci pentru costurile mici de rulare, eficiență și cum arată (vezi și cazul noului Duster).
După niște reajustări în gama Dacia (Dokker fuge la Renault și Lodgy este scos din producție), apare Jogger. O combinație interesantă între Duster și Sandero. E și un pic de SUV și un pic de break, plus 7 locuri, ceea ce oricum nu prea există pe piață la sub 20.000 de euro.
Cum Renault a dezvoltat un sistem hibrid eficient, fiabil și ieftin pentru platforma CMF-B, era păcat să nu-l facă disponibil și pentru ceva Dacia. Care are acum cel mai ieftin 7-seater hibrid din Europa.
Se conduce minunat. Am mai spus asta și cu alte ocazii: automată pe Dacia schimbă total comportamentul mașinii, în bine. Mereu mi s-au părut mai greu de folosit ambreiajul pe modele Dacia. Nu reușesc să fiu 100% smooth în operarea lui.
Așadar, avem o automată care nu este CVT, ci aproape clasică, un motor de 1.6 litri și două mici motoare electrice pentru un total de 140 de cai putere. Puterea este livrată liniar, nimic exploziv, dar te vor ajuta în depășiri, dar mai ales atunci când mașina este încărcată.
Consum? În jur de 5.2 am avut după 300 de kilometri de condus urban și extra-urban. În oraș va sta pe la 5.5 litri/100km. Va trebui și tu să o menajezi. Dacă mergi calm, motorul electric va funcționa mai mult decât cel pe benzină.
Preț? De la 24.250 Euro. Oferta de la Auto Cobălcescu actuală este de 19.950 Euro cu Rabla 2023.
Oferta completă aici: https://www.autocobalcescu.ro/dacia